.::jGn naK seGaN2 kLik eh::.

Hidup Sebelum Mati....

Thursday, September 22, 2011

salam...


dah lama sgt tak menaip...
jari pun rasa kaku...sumpah blur!     MySpace
dah 5 bulan since my last entry...  MySpace


mana hilang??? **haha ada ke yg tny??**
takda hilang mana..cuma hidup makin hari makin complicated!
ni taon last di maktab as a tecer-2-b...insyaallah~ MySpace
byk bende kene setel...
MySpaceprektikum..internship..kajian tndakan.. esemen..tido..esemen..esemen lagi..kursus kawen..


n utk petama kalinya dlm hidup aku...
aku kehilangan org terdekat dalam hidup...
tokwan~~


aku dan tokwan tak penah rapat..
jauh sekali nak sembang gelak2 mesra macam dlm tv...
jarang pi umah tokwan walaupun cuma sebelah rumah...
tapi aku membesar dgn melihat tokwan depan mata...


...daripada saat tokwan masih sehat...
...saat tokwan dah x larat bawak moto...
...saat tokwan tak dapat kancingkan butang baju sendiri...
...saat tokwan mula pakai tongkat...
...saat tokwan berselera makan nasi beriani, capati or kfc yg cucu dia belikan...
...saat tokwan terbaring tak berdaya lagi...
...saat tokwan di ambang sakaratulmaut...
...saat tokwan dikafankan...
...sehingga saat jasad tokwan diletakkan dalam liang lahad...

tokwan, masa tu tokwan macam tido...
tido yg sangat tenang...
muka tokwan bersih, jasad tokwan sejuk~
betul2 sejuk...


-tokwan dan cucu beliau-

tokwan tinggalkan kami pada hari yg cukup baik,
27 Ramadhan 1432 Hijrah...
raya pun ala kadar...
kakcik mungkin bukan cucu terbaik...
tapi kakcik akan sentiasa doakan kesejahteraan tokwan di sana...
insyaallah...berjumpa lagi kita di alam sana nanti~
Al-fatihah~~

-HIDUP SELEPAS MATI, JAUH LEBIH PANJANG BERBANDING HIDUP SEBELUM MATI-
-Ramlee Awang Murshid-



15 conTenG baLik!!:

Pn Manje Nadya said...

Hai awk.. saya winduu awk di belog ini...

Adylia Qarissa said...

semoga roh tokwan dicucuri rahmat...al fatihah

ikatankasihku said...

Al Fatihah

Prince Halilintar said...

Al-Fatihah kpd Allahyarham...
yg pasti setiap manusia akan mati cuma mase yg kite tak tahu bila...

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

al-fatihah utk arwah...

mizzkechique said...

semoga rohnya dicucuri rahmat..


eh2, nk jd cekgu la.. :)

nabilah_2908 said...

kursus kawin..? hehe... :)

Al-fatihah tuk arwah tokwan....

lama sangat sy tak singgah sini...huhu...

fathiahRAIHANA said...

salam akak :)
Allah lg syg tokwan . AlFatihah .
*am losing a friend jugak, betul2 sehari sblum raya :')

~AmyLiana86~ said...

hai mimie..tak secantik pelangi..lama xdgr kabo..ingatkan dh xnk singgah blog ni lagi dah..huhu...happy bloging yer..

Umie Artoqiemie said...

wahh bakal cikgu :D

al-fatihah untuk arwah tokwan :’(, moga tenang disana.

Hans said...

al-fatihah
semoga kamu berjaya

maiyah said...

assalam..

takziah.. moga rohnya dicucuri rahmat

slmt hr rya.. x trlmbat kan kan :$

J.Syazwana said...

al-fatihah
:')

bighagenjo said...

takziah..

Bro ahmad said...

semoga berjaya...al fatihah untuk tokwan.