.::jGn naK seGaN2 kLik eh::.

BiLa buDaK2 BeRCeriTa...

Wednesday, June 17, 2009

Salam..org slalu cakap budak2 xpandai menipu..dorg biasanya akan ckap jujur ikut pengalaman dorg..tp btol ke?? Pas baca nih..baru aku pcaya yg bdk2 xpandai mnipu..kenapa?? cuba baca sndirik..


**ni adalah crita btol drpd pengalaman my sis msa ajar praktikal aritu. Semua yg tlibat nih adalah murid tahun 5..

Soalan 1 :- Kenapa guru saya garang dan marah-marah. Apa yang perlu saya lakukan supaya guru saya tidak marah-marah lagi.

Soalan 2:- Saya paling suka Cikgu _______ kerana …..

***********************************************************************************************************
Murid 1
Kenapa guru saya garang dan marah-marah. Apa yang perlu saya lakukan supaya guru saya tidak marah.Saya tidak suka kepada Sir Izzudin kerana suka merotan saya. Disebab itu saya suka melawan guru. Dan tidak mendengar apa yang dicakap. Bila saya cakap dia buat tidak tahu. Dan saya tidak suka guru merotan lagi. Bila saya kena rotan saya akan melepaskan geram saya di tandas atau di jamban sekolah. Bila saya besar nanti, saya pula akan ajarnya. Bila saya mendapat Kuasa Ben 10 (kartun di TV), saya bertukar sebagai Hit Blast dan saya akan membakar ayam panggang sampai guru terkeluar air liur. Bye, Bye, Bye.

Murid 2
Cikgu saya marah kerana saya tidak ikut arahan yang telah cikgu bagi. Kalau saya tidak ikut, cikgu saya akan marah-marah. Kalau saya ikut arahan yang telah cikgu bagi pun, cikgu saya akan marah-marah juga.Kalau macam itu, saya kena bagi hadiah sempena Hari Guru. Kalau cikgu saya marah-marahlagi, kita kena tunggu sehingga dia tidak marah-marah. Kita perlu menziarahi rumahnya semasa hari raya Aidil Fitri. Barulah cikgu itu idak marah-marah kita lagi.Kenapa saya suka Cikgu Khaiririy? Sebab Cikgu Khairiry suka buat lawak. Kalau cikgu Khairiry buat lawak, semua akan terhibur dengan lawaknya itu. Kalau Cikgu Khairiry masuk Raja Lawak, tentu dia akan terpilih Raja Lawak 1 (tempat pertama).


Murid 3
Kenapa guru saya garang dan marah-marah. Apa yang perlu saya lakukan supaya guru saya tidak marah. Guru saya marah saya sebab saya lambat datang sekolah macam Hagemaru (watak kartun di chanel astro Ceria - 611). Lepas itu, guru marah saya sebab saya tak buat kerja sekolah dan saya tengok guru itu macam orang gila semasa guru itu marah-marah saya. Saya tidak suka bila cikgu itu marah saya.Kalau saya dah besar nanti, saya akan tumbuk cikgu sampai jadi abu. Lepas itu, cikgu-cikgu lain pun tak suka dengan cikgu ahem…ahem…ahem… itu. Kalaulah saya dapat tumbuk cikgu ahem itu, saya akan jadi Ultraman dan belasah cikgu.


**AMACAM.....??JUJUR KAN.. ;P

6 conTenG baLik!!:

GRuNGe said...

Wakakaka. Bakar ayam panggang sampai cikgu meleleh air liur. Wakakakaka. Lagi ada yang mau jadi ultramen. Memang cute betul bebudak ni. Pernah citer pasal penampar jepun masa matapelajaran BM dulu. Kena gelak jugak dengan cikgu. Wakakakaka.

imheppie said...

wahaha..klakar tol time bdk2 main jawab ikot sedap je kan..lalala

arby89 said...

wa... bebudak mmg jujur. hehehe. akukah budak itu?? thanks sbb bertandang blog teman. hehehe

imheppie said...

arby..terasa ke..adehh..nampak sgt zaman mude2 dlu pun kompem jwb cenggitu gak kan..haha

SCHAKEYRA said...

ini entry i....curik eh... actually, dis is my pengalamn yer u all... hehehehe~~

imheppie said...

bukan curik..pinjam..wahaha