.::jGn naK seGaN2 kLik eh::.

miMpi : seKadaR maiNan tiDo aTaU GangGuaN seTaN????

Monday, November 16, 2009

::salam::

...apsal ntah tetiba tringatkan mak...
...sgt rindu.sumpah! lagi2 kalo mak masukkan duit ...
...oke2 rindu abah jugak...
...juga si ensem fizreen syahmi...
...owh cptla 25hb...

...smalam mimpi teramat ngeri!!!...
...nauzubillah smoga dijauhkan...
...org ckp kalo mimpi x elok pasal seseorg jgn cita kt org tu btol ke???...

28 conTenG baLik!!:

sophie said...

yeke xyah btawu owg tew?? tataw lak..xnah dgr pon.

Razman said...

kwn aku ckp kalau mmpi bsah psal ppn laen, jgn btaw awek...

sayu=pilu said...

mengong arh ko razman wei.... pelangkong gak kang...

hurm ntah lah tapi orang cakap kalo mimpi kita cite kat orang tak jd kenyataan... kwn aku ler cakap... betul salah pun tak tau...

mimpi kan mainan tido jer

Afzainizam said...

Mimpi yang dipengaruhi oleh keadaan diri seseorang itu sendiri..

Tapi dalam sesuatu mimpi bukan nya mainan tidur

Hadis riwayat Abu Qatadah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Barang siapa yang melihat aku dalam mimpi, maka dia benar-benar melihat sesuatu yang benar (hak)

Hadis riwayat Ibnu Abbas ra.:
Ia bercerita bahwa seorang lelaki telah datang kepada Rasulullah saw. dan berkata: Wahai Rasulullah! Sesungguhnya aku semalam bermimpi melihat segumpal awan yang meneteskan minyak samin dan madu. Kemudian aku melihat orang-orang menengadahkan tangannya pada tetesan tersebut mereka ada yang mendapat banyak dan ada pula yang hanya mendapat sedikit. Lalu aku melihat seutas tali yang terentang dari langit sampai ke bumi kemudian melihat engkau memegang tali tersebut lalu engkau naik ke atas. Kemudian ada seorang lelaki memegang tali tersebut setelahmu, dan naik ke atas. Ada juga seorang lelaki lain memegang tali tersebut namun terputus, kemudian setelah disambung lagi, lelaki itu naik ke atas. Abu Bakar berkata: Wahai Rasulullah! Untuk engkau aku mengorbankan bapakku dan demi Allah, izinkan aku untuk mentakwil mimpi tersebut. Rasulullah saw. bersabda: Takwilkanlah! Abu Bakar berkata: Segumpal awan tersebut berarti awan Islam. Tetesan yang berupa samin dan madu adalah Alquran dari segi manis dan halusnya. Orang-orang yang menengadahkan tangannya pada tetesan tersebut berarti orang-orang yang banyak menghayati isi Alquran dan yang hanya sedikit penghayatannya terhadap Alquran. Adapun seutas tali yang tersambung dari langit sampai ke bumi adalah kebenaran yang engkau bawa. Engkau memegang tali tersebut lantas Allah mengangkat engkau dengan tali itu. Kemudian setelah engkau, ada seorang lelaki yang memegang tali tersebut dan naik ke atas dengan tali itu. Ada seorang lelaki lain yang memegang tali tersebut dan naik ke atas dengan tali itu. Dan ada seorang lelaki yang lain lagi memegang tali tersebut, namun terputus dan setelah disambung lagi baru dia naik ke atas dengan tali itu. Ceritakan kepadaku, wahai Rasulullah! Untuk engkau aku mengorbankan bapakku! Menurut engkau, apakah takwilku itu tepat atau tidak? Rasulullah saw. bersabda: Sebagian yang kamu jelaskan itu ada yang tepat dan sebagian ada yang salah. Selanjutnya Abu Bakar mengatakan: Demi Allah, wahai Rasulullah, beri tahu aku mana kesalahanku! Beliau bersabda: Kamu jangan sering bersumpah

~0~ said...

bukan mimpi aku kan??hahhahah

tadi mimpi main bola..ape tanda tue??

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

anggap saja mainan tidur....
tp kekadang mimpi itu terbalik..

contoh kalau mimpi org meninggal...
maka org tu akan pjg umurnya..

kalau mimpi gig patah..
ada org terdekat akan meninggal dunya

kalau mimpi kena kejor ular..
hihihihi itu nak kawen maybe sebab saya mengalaminyer... hihihihi
giler penat okeh berlari lari...
ularnyer lidi saja...
tp hubby ku besar org nyer.. see see.. dah terbalik disitu...

hahaahahah
tp anggap sajalah mainan tidur...

Solehah said...

btl3..mimpi tu mainan tdo je..

cHeRyNa PiReS said...

basuh kaki la beb...tak elok kena kaco macam tuh...

mamai said...

tak apa citer kat pakcik ajer

aNiSa hANg tUaH said...

haa
kelaka la kau nih
"lagi2 kalau nk masukkan duit"

tp siyes
aku pon rindu ibu-ayah

google said...

ntah le... aku plak.. kadang2 bila tejaga dari mimpi.. aku tulis terus apa yg aku mimpi tu.. lps tu sambung tido..... bangun pagi aku tgk apa yang aku catat.. rasa klakar plak bila baca,..... huhuhu

~AmyLiana8886~ said...

btl ke xyah citer..baik cite biar dia hati2..xtau la tuh..huhu

Framestone said...

bro baru2 nie termimpi ex bro aka ustazah...erm entah la he..23x

www.broframestone.com

sI tEDI said...

ko mimpi ape tu! meh lah cite

p.i.n.a.t. said...

eh..xleh gtau eh?

mier@merr said...

cite aje...hehe.... sharing is caring...ekeke

jejaka anggun said...

aku tgk komen si afzainizam ni bole buat entry blog. tahniah. ahaks!!

apa2pun mimpi tuh mainan tido. nak2 nyer mimpi yg diakhiri dgn kebasahan.

shima said...

ak pon mimpi gk smalam..tiap2 mlm aku mimpi..pastu aku cte kt bf aku mimpi pe..hehe..kdg2 mimpi aku nih ley wat aku menangis dlm mimpi,ketawa terbahak2,pastu rase cm jatuh dari helikopter..hehhe..

relevan said...

Apahal pun tidor hendaklah basuh kaki dan mengosok gigi..

arque said...

haha.senyap senyap sudah.

BuLaN iTu aKu said...

yeke tak elok... ops.. aku dah cite dah

misz benida said...

jgn gtau..ko kcohkan je..haaha..
jom ikut aku blik esok mlm.

Jard The Great said...

mimpi buruk ke? itu maknanya kena perbanyakkan amalan.. ehehe

saya said...

aaa sy pom ade dgr jugak cam tu.. xbes kan mimpi ngeri ney..mcm betol2 pom ye.. hukhukhuk

Liyana said...

kata orang..terbalikkan mimpi tu...if buruk, maknanya baik...vice versa

laki cikgu kimia said...

tido baca doa dulu..

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

kau tido tak pakai stokin ker??mmg la mimpi ngeri..

kawie2020 said...

aku selalu je mimpi basah.. mesti ko x penahkan.. hahahaha.. besh arr mimpi basah.. hahahaha..